måndag 22 december 2008

Torkställningen utbytt mot julgran


Jag berättade i ett tidigare inlägg om mina grannar som har en torkställning i vardagsrummet.

Nu när jag tittade ut genom fönstret och rätt in i deras vardagsrum trodde jag det brann. Sen trodde jag grannen höll på att träna eldslukning eller nåt sånt, för det såg ut som om det brann i hans ena hand med en liten chick låga en bit ifrån.

Efter att ha stirrat en stund så såg jag att det troligen var någon modern julgransbelysning han höll på att reda ut eftersom frun i huset i samma veva kånkade in julgranen.

Tyvärr ser jag inte härifrån om det är en i plast eller en riktig. Själv avskyr jag plastgranar, det ska vara en riktig som barrar innan man klätt den färdig och sen ska man hitta barr till midsommar. Annars är det ingen riktig jul, så det så och hör sen (som en gammal chef brukade uttrycka sig då och då, inte i samband med julen utan för det mesta).

Vår egen gran har en lååång och sne topp och det fattas lite grenar nertill men den lär bli så belamrad med plastkulor och annat pynt så det syns nog inte i alla fall. Dessutom ska den stå i husses julklapp från jobbet, en 12 kilo tung julgransfot i gjutjärn, så den lär stå stadigt.

Och den lilla Sangi-ängeln, han sover så sött.

Inga kommentarer: