torsdag 23 oktober 2014

Igelkotten är vaken

Jag tittade ut genom köksfönstret för att kika på småfåglarna
men vad får jag se
om inte en liten igelkott som tultar runt.

Det är bara att rafsa åt mig kattmat, blötmat och torrfoder och 
kuta ut.


En upp och nervänd läskback
håller skator och större fåglar
borta från kottematen.

Det är i den guldfärgade skålen som
jag lägger torrfoder.


Det var tur att jag såg hen för
jag har trott den hade gått i idé och
slutat gett den mat.

Men nu ska jag lägga ut lite
senare ikväll så får den fortsätta äta.

Den var ganska liten så jag vet inte
om den klarar en vinter.

Men den har nog större chans med 
proteinrik kattmat i magen.



Jag provade att fota småfåglarna när jag ändå
var ute med kameran
men det var precis så svårt som jag trodde.

Betydligt enklare inifrån där de inte
kan se mig.

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Så trevligt med Kotte, nu ökar ju hens chanser att överleva när hen får bra mat! Nosbuffar