tisdag 10 juni 2014

zzzz... Kotten är trött


Så här ser en trött Kotte ut!

Jag såg henne traska runt i trädgården och gå in i
växthuset så jag gick efter kameran.

Men jag såg ingen Kotte när jag kom tillbaka, 
så jag och Hopi pratades vid och jag började 
plocka med pelargonerna.

Satte mig på en stol, efter en liten stund hörde jag
ett fnysande ljud.

Bredvid min fot stod Kotten och såg förvirrad ut.

När hon insåg att det var människan i växthuset, 
kutade hon snabbt ner i den lilla gropen där vindruvan
är planterad.

Där la hon sig att sova.

zzz...



Hopi gillar sin tystlåtna kompis.

Han tyckte nog också att hon skulle få sova i fred.

Hon kan ju vara med småkottar.

Jag upptäckte henne och pojkvännen i växthuset en kväll, 
så nu väntar vi på småkottar.

6 veckor skall det ta, så i början av augusti kanske
de är tillräckligt stora för att förevisas för världen.

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Men så spinnande! Nosbuffar

Pius sa...

Ja det ska bli kul. Men redan nu har vi fått ännu en växthus gillare, det är en vuxen kotte som då och då kommer på besök. Den är ganska rädd av sig så jag ser skillnaden på dem.

Pius sa...

Ja det ska bli kul. Men redan nu har vi fått ännu en växthus gillare, det är en vuxen kotte som då och då kommer på besök. Den är ganska rädd av sig så jag ser skillnaden på dem.