måndag 9 juni 2014

Mina inhandlade pelargoner hos Sunes i Tungelsta


Här är hela gänget, alla 17 pelargoner.



Dr Magnusson
förädlare Birgitta Sergler, 
en gammal pelargonbekant.

Den lyste så färgstarkt så den måste jag bara ha.
Jag blev glatt överraskad när jag såg vem som låg
bakom den.



Excalibur

Den har hängt med i många år, men den från
förra året klarade inte vintern så jag fick skaffa
en ny. Det är bladen som är fina, blomman ser 
bara "enfaldig" ut.



Oldbury Duett

Jag är egentligen inte så mycket för änglapelargonerna
men den här var så fin med sina vita kanter. Ska bli
kul att se hur blomman kommer att se ut.



Warrenorth Rubilete

Bladen på dessa pelargoner är så vackra.
Jag har några från serien som klarat vintern men 
inte denna så jag var glad som hittade en ny.

Det fanns många, för mig, nya sorter i år så jag köpte
alla nya jag fick syn på. 

Nu skall jag bara hitta lämpliga platser åt dem 
i växthuset.

En tur till Stockholm och Sunes handelsträdgård är
rena njutningen för mig. Jag går omkring och tittar
på pelargoner med ett fånigt leende. Det är så 
KUL MED PELARGONER!

Inga kommentarer: