torsdag 2 april 2009

Senaste Sangi-Nytt!

Ja, det lille livet, hitta på roliga saker det kan han minsann.

På bilden ligger han på överkanten på sängen och tittar ut genom fönstret. (Det är en s k himmelssäng.)

Efter ett tag så fick han syn på översidan på garderoben, som står en liten bit ifrån sängen. Och vad gör man då om man heter Sangi?

Jo han funderade en stund, grubblade ett litet tag igen och tog sen sats och hoppade från kanten på sängen till garderoben.

Där kunde man ju tro att det var färdigt. Men ånej! En liten bit från garderoben börjar fönsterkornichen och vad gör en liten Sangi tror ni? Jojomen, han kliver försiktigt upp på konrnichen, som knakar lite grann. Tar ännu några små darriga kliv under kornichens knarrande, till slut kommer han fram till mattes garderob och jag pustar ut.

Tydligen så var det en del spindelnät där uppe som han trasslade in huvudet i. Han hade lite bekymmer med att få bort det.

När han petat bort spindelnät och spindel så gjorde han om sin manöver med att gå från mattes garderob via kornichen till husses garderob. Den här gången stod jag på en stol och höll i kornichen, så den inte skulle ramla ner. Man vet aldrig om den klarar 4,4 kg katt ännu en gång. Sen lyfte jag ner honom under hans vevande små tassar, han litar tydligen inte riktig på matte.

Så nu har husse (snickare) fått i uppgift att sätta upp en bräda över kornichen så Sangi kan gå säkert från garderob till garderob. För jag misstänker att han inte glömmer bort hur kul det var.

Detta monster, muttrade husse.

1 kommentar:

Marika på Odlingspyssel sa...

Det var jättekul att hör att du gillar min blogg! Mysiga katter du har :)