torsdag 12 februari 2009

Spishelvetet, fortsättningen

Så kom då äntligen den efterlängtade elektrikern. En liten lintott med glasögon och blå ögon. Jag har alltid funderat över varför så många elektriker är små till växten. Fast det är ju en fördel när de ska krypa omkring i trånga utrymmen.

Efter att ha baxat fram spisen som står stadigt inklilad mellan diskbänk och murstock och skruvat isär den så kom han efter en timme fram till att det kanske var fel på två kretskort.

De skulle han beställa från Torsby där Electrolux (spisen är av det märket) tydligen har sitt lager. Jamen då så, tyckte jag. Då kommer de väl i morgon.

Det var då han spärrade upp ögonen så de blev alldeles ljusblå bakom glaset. "Naj sa fort gar de inte, om due har tur sa kummar de pa månda." "Annars i slutet pa vecken."

Men kära nån tyckte jag, ska det ta sån tid. Om du ringer idag så kan de väl posta det så det är framme i morgon.

Men icke, jag vet inte vad det är för utmattat snigel som ska ta brevet till Gotland men tydligen är det ingen expressnigel direkt.

Vanliga brev brukar det bara ta en dag för, till och med pelargoner vi inom Pelargonsällskapet skickar till varandra i knöliga paket tar det en dag för. Ska då två metallbitar ta sån jäkla tid!

Nåja, det var ju inte elektrikerns fel, han var trevlig inget snack om den saken. En lugn och eftertänksam gotlänning.

Själv blev jag nog mera den Stockholms-Pius som jag var i 30 år. När jag blir irriterad går gotländskan över till rikssvenskan.

I söndags, när spisen gick sönder, fyllde jag i ett kontaktformulär på Electrolux hemsida. Letade upp produktnummer, serienummer och allt vad det var. Beskrev felet noggrannt och fyllde i alla våra telefonnummer i tron att de skulle höra av sig på måndagen.

De har ännu inte hört av sig!

Jag tycker Electrolux ska ta bort det där kontaktformuläret när de ändå inte tänker kontakta sina kunder.





Det här är en bild på vår katt Töisen Ida som ungkatt. Tyvärr blev hon överkörd i augusti 2005.

Hon blev med åren en väldigt stor katt, nästan i klass med sin halvbror Rambo som väger 8 kg, men så är han en "smula" överviktig om man säger så.

Med det här fotot vann hon en tävling hos www.katter.nu

Inga kommentarer: