onsdag 7 januari 2009

Skattehöjning, suck!

Är det inte det ena så är det det andra.

Fick beskedet från A-kassan, upptäcker att summan är mindre än vanligt. Efter att ha kollat så upptäcker jag att skatten är höjd så nu får jag ut 210 kr mindre per 2-veckors A-kassa.

Den höjda skatten är dragen på de två sista A-kasseveckorna i december, tycker inte det verkar rätt.

Suck!

Det är då en evig tur att jag har en sambo som kan betala det mesta, utan honom skulle jag definitivt inte klara mig.

Hur gör alla andra? Stackars människor!

Sen läste jag i morgontidningen en vansinnig ledare om varför de sjuka tvingas börja arbeta fast de inte klarar av det. Nåt svammel om att de sjuka får en möjlighet att börja arbeta igen.

Jag blir faktiskt riktigt f-benad. Förr när jag hade ett jobb med bra inkomst brydde jag mig inte så mycket men nu har jag upptäckt hur eländigt många har det.

Begriper inte vart alla skattepengarna går till som jag betalat genom åren.

Inga kommentarer: