fredag 2 januari 2009

Nytt år, nya blomster

Så där ja, nu är både jul och nyår över så nu är det bara att vänta in den nya växtsäsongen.

Jag har beställt pelargonfröer som jag otåligt går och väntar på. Ingen brevbärare syntes idag så jag blev lite småsur. Det är ju så himlans roligt att så frön.

Pelargonfrön måste sås tidigt för att de ska hinna blomma under 2009. Därför är det lagom att så i januari och är man otålig som jag så vill man ju fröså så tidigt som möjligt.

På bilden syns nån slags rölleka som fortfarande blommade i december månad.

Nu den 2 januari har vi fått minusgrader så växtligheten utomhus har förstås avstannat. Tyvärr. Jag längtar efter värmen men den kommer nog inte förrän när både januari och februari har avverkats. Så det gäller att bita ihop och stå ut. Mars månad brukar vara bättre, då kan både krokus och snödroppar ha börjat att titta upp.

Lille Sangi han växer och står i, nu väger han hela 2,8 kg och är 18 veckor. Men så äter han för jämnan. På morgonsidan, vid sex-tiden börjar han väcka mig genom att gå i ansiktet och snutta mig på halsen, det gör ont. För att få honom att göra något bättre så ger jag honom torrfoder till kattbebisar, vilket han gillar. Men bara nån halvtimme senare så sätter han igång igen, så det är bara att muta honom igen för att få sova en stund extra, annars är det lika bra att gå upp.





Inga kommentarer: