tisdag 9 december 2008

Glädjen över ett snabbt och bra svar

Jag föredrar att maila när jag undrar över något istället för att ringa. Då får jag med det jag vill veta och blir inte distraherad av hur personen som svarar i telefonen låter eller vad de säger eller hur de säger det.

Så därför blev jag så jätteglad över att få ett snabbt och trevligt svar från det försäkringsbolag som har hand om min inkomstförsäkring. Helt otroligt! Jag trodde knappt det fanns såna människor.

Oftast får jag vänta på mail och när jag väl får ett svar så saknas svaren på hälften av det jag undrade över. Det gäller att läsa ordentligt vad som står i mail. Jag vet, för jag har själv slarvat och fått maila ett nytt med svar på alla frågorna.

Egentligen är det inte klokt, att jag blir glad för att folk sköter sina jobb på ett trevligt och snabbt sätt, det borde vara självklart. Men tyvärr så är det många som stånkar och pustar när jag ringer och ber om hjälp. De tänker inte på att en dag kanske de själva hamnar i samma situation och hur kul är det när man får höra hur besvärlig man är som har ringt.

God och Glad ska mänskan va!

Inga kommentarer: