onsdag 24 december 2014

Julafton 2014

Dagen började soligt men snart
blev det mulet och lite regnigt.

Vi åkte till gravarna med ljus.



På verandan står hyacinter och lyser upp



Follingbo kyrka

Från 1200-talet.


Här ligger min farbror.
Han var alltid tillsammans med min familj
på julen.
Då kom han finklädd med sin röda och grå
väst på sig. Han såg ut som en liten tomte själv.


På Södra kyrkogården ligger damen som ägde
mitt hus när jag var liten.

Jag och min familj bodde på nedervåningen och
fröken Karin Eriksson (som hon hette) bodde på
ovanvåningen. Det är ett s k funkishus.


På Norra kyrkogården 
alldeles bredvid den södra ligger
min dagmamma och hennes man.


Det här är mina föräldrars
gravplats. Alldeles intill havet.


Och här ligger havet, lugnt och stilla.







Inga kommentarer: