fredag 5 december 2014

Dubbelsäng till missarna

Hercules vill gärna sova tillsammans med Sangi
men bäddplatserna är inte tillräckligt stora
så jag tänkte göra en själv.

Men vill gärna prova ut den innan den pyntas och
fixas med.

Sangi är på plats i den nedskurna papplådan.



Men Hercules dröjer...


Sangi tröttnade på att vänta på Hercules,
så han somnade, z z z z z z z ...

Till honom räcker lådan men med två rejäla
grabbar i, är jag osäker på om den
räcker till.

Jag väntar på att se om den räcker till, hoppas
att Hercules vaknar och går och lägger sig i
dubbellåda.

Jag tänker inte göra i ordning den, om den bara
räcker till en katt.

Jag var och tittade på en hundbädd 70 x 80 men 
den såg så stor och plastig ut. 

Tanken är att ha dubbelbädden under bordet i
vardagsrummet. 

När Hercules var mindre, räckte en rund bädd
till de båda. Men nu är de nästan lika stora.

När Hopi levde låg han ofta i soffan bredvid mig och
Hercules bredvid honom, småflörtande.

Men nu ligger ingen av grabbarna i soffan längre,
trist tycker jag.


Inga kommentarer: