lördag 8 november 2014

Morris hämtar mig

Vi brukar lägga ut katternas ratade mat åt igelkotten.

Det har tydligen spridit sig så grannkatterna brukar
komma och länsa faten.

Morris, grannkatten, är en kär vän som flera gånger
om dagen hälsar på.

Han tycker nog att vi är bra slöa som inte varit ute
med kattmatsfatet. Han bor hos en idrottande familj
som inte är slöa, tvärtom.

På lördagar gör vi Melodikrysset så då är vi extra
sena. Idag såg vi honom i trädgården så jag snabbade
mig på. Men trots det så satt han på vår trapp och 
tittade uppfordrande på mig.

När jag öppnade grinden kom han snabbt upp på
trappen och mumsade lite försiktigt på kattmaten
jag hade tänkt sätta ut i trädgården åt igelkotten. 

Som fortfarande är vaken och har lämnat sitt
"visitkort".


Morris på väg mot växthuset.


Efter Hopis död så har han tagit över oss och vårt
torrfoder (som egentligen är igelkottens).


Mot en nygrävd "låda".


Men vem är detta?


En ny grannkatt?

Den verkar rar. 

Men även den har spanat in
kattmaten vi sätter ut efter att Sangi och Hercules
har ätit klart.


Ordningen är återställd. Morris spanar efter de
"flygande köttbitarna". Hans matte avskyr när han
släpar hem "mat" åt familjen.


Dahliorna blev uppgrävda och de blommande
resterna får stå utomhus.

Inga kommentarer: