måndag 3 november 2014

Dagens vikt

Idag blev de vägda. 

De tycker det är ganska kul när jag bär ner den stora
buren (Sangis) men de vill vägas tillsammans och det blir inte riktigt rätt.

Men till slut så fick vi rätt vikt till rätt katt.

Att Sangi gått ner i vikt är bara bra, för han väger lite för mycket
(han har en inbyggd "airbag" under magen.) Och efter hans 
benbrott 2010 så skall han helst hålla den slanka linjen. Men 
han är matglad och äter allt han kommer över.

Hercules hade också gått  ner i vikt och då blir jag genast bekymrad.
(Jag har Hopis viktnedgång och bortgång i minnet, så jag blir orolig.)

Men Hercules är väldigt petig med maten och svälter hellre än äter
något han inte vill ha. Så jag hoppas det beror på det. 

Annars är han pigg som en mört och tar trappen i få små steg.

Det enda är att han inte rår på Sangi som han verkar grinig över. De hade
en maktkamp i morse som han fick ge upp.

Inga kommentarer: