fredag 10 oktober 2014

Jakten på kungsfågeln

I går eftermiddag upptäckte jag ett gäng
pyttesmå fåglar som flög omkring bland träden
som små missiler.

Eftersom jag några gånger har haft Kungsfågel
i trädgården så kände jag igen det lilla jag såg
av dem.

I förmiddags upptäckte jag två i trädet utanför så
jag tog fram kameran och försökte få dem på kort.
Men det var stört omöjligt.

Det enda jag fick var nackspärr och en bortdomnad arm.

Samt en förbättrad förkylning.

Och den här suddiga bilden. Men en stor portion
fantasi kan man ana en Kungsfågel.





Desto enklare är det att fota den här kungen.

Jag har lagt honom tillrätta överst på vår lilla
tunna.




Själv tycker jag tunnan är perfekt för katter,
helst överst. Där kan han kika ut genom fönstret och
bredvid sitter matte i soffan.

Inga kommentarer: