tisdag 20 maj 2014

Bland blommor och blader gömmer sig Morris och kotten

 Jag gick ut för att fota de fina fruktträden och vårblommorna
men...




Det här är grannens äppelträd Stenkyrka.
Jag har samma hos mig men deras vy var snyggare.


Här är en bild lite närmare, de är verkligen vackra,
rosa och vita blommor.


Jag gillar verkligen de rosa tulpanerna, de lyser
upp rabatterna. 



Morris kom gående med riktningen inställd på
växthuset. Men på vägen stannade han till och lyssnade!


Den som prasslat i gräset var Kotten.

Om det är samma som förra året vet vi inte men
även den här lystrade när jag ropade Kott, Kott, Kotten.

Sen tultade han vidare och stannade först när han
hittade våra rester, ja katternas rester av kattmaten 
är det egentligen.



Häggen blommar vackert som vanligt.




Även syrenen har börjat blomma.

Det här är den bästa årstiden!

Inga kommentarer: