söndag 3 mars 2013

Koll på våren

Våren 2013


Årets penséer är planterade.

Men det blåste så mycket så jag planterade dem
djupt i krukan.



I en rabatt blommar julrosen vidare. Den har blommat
länge nu och en del av blommorna har blivit rosa . 


Strax bredvid julrosen blommar vårgäcken.


Utanför växthuset är sälgen på väg att slå ut sina
vita tussar.


 Inne i växthuset möttes jag av de här glada krokusarna.

Solen sken rakt på dem och det var +28 grader, så
undra på att de lyste som solen själv.

De är planterade i en stor kruka, jag satte dem i höstas.

Tillsammans med tulpaner, vars blad har tagit sig upp.



I en annan kruka hade jag tydligen planterat anemoner,
tror jag det är. 

Jag borde ha skrivit upp vad jag planterat, men det
kommer jag ihåg, tänkte jag förmodligen vid
planteringstillfället.

Inga kommentarer: