fredag 18 januari 2013

Tavlorna på familjen, i garderoben

En "otäck" garderob blev idag städad. Hur får
så mycket prylar plats i en garderob? Helt otroligt.

Men jag hittade i alla fall tavlor på min familj.

Jag passade på att fota dem men de blev
tyvärr lite sneda och vinda, men det får gå.



Mor och fars bröllopsfoto.
De gifte sig på 50-talet.


Min diktande mor från Ångermanland.


 Far från Blekinge.


Farmor Maria från Karlskrona.

En tuff gammal dam som fick hela 11 barn.

Jag har säkert kusiner jag inte har en aning om.

Ett minne jag har av henne är att när jag och mina
föräldrar kom på besök, varje sommar, så skulle hon alltid bjuda mig på
ett litet glas med portvin. 
(Till min mors förfäran.)


2 kommentarer:

Ingela sa...

Varför inte börja släktforska? Men en varning - det är beroendeframkallande!

Klosterkatterna sa...

Roligt med gamla fotografier. Jag har också sådana i garderoben. Vet inte vad jag ska göra med dem. Har inga släktingar som vill ha dem för de har lämpat över dem på mig.

Kram
gammelmatte Gitte