onsdag 25 januari 2012

Pyssel i onödan

Jag har en sån där redarhylla, hängande under ett köksskåp
i mitt gamla kök från 1939.

Gulnat och allmänt trist med gamla kryddpåsar i.

Eftersom jag har sett i en tidning att man
kan sätta fast tyg eller papper på insidan av lådorna och på
så sätt göra hyllan lite gladare, beslutade jag mig för
att här ska pysslas.



Den gamla "opiffade" redarhylla.


Jag började leta på nätet efter mönster att skriva ut.
När jag letat i över en timme gav jag upp och började
städa istället. I tidningskorgen hittade jag en kalender
som jag inte hittat någon plats åt.

Där var de ju, sidorna med mönster som matchade varandra.

Perfekt!

Hämtade skalpell, stållinjal och penna.

Tvättade lådorna, mätte och skar ut.

Trycke fast pappskivorna och si så där, klart!

Ja det blev väl sådär.

Sen kom jag på, vad i hela friden
tar jag inte bort hyllskrället för? Jag använder det ju inte.

Ibland gör jag saker i onödan, fast lite kul hade jag under tiden
jag pysslade förstås.



3 kommentarer:

Bezzie's och Magou's matte sa...

Om du absolut inte vill ha den, så lägg ut den på Blocket. De där gamla hyllorna är högsta inredningsmode numera!!

Eva sa...

Jag känner igen mig!!!! Men nu lovar jag att hyllan kommer vara kvar ett tag till. För så skulle det bli för mig.

Pius sa...

Jag hade tydligen glömt bort att det finns en person till i hushållet;-)

Han protesterade vilt, "här ska inte tas bort någon redarhylla, så det så".

Och så stoppade han ner några kryddpåsar till.

Pius