lördag 3 december 2011

Matte tror att vi är hundar

Hercules rapporterar


Matte och Husse var och köpte den här
stora aktivitetsbollen åt oss

Hopi provar hur man ska göra för att
få ur godbitarna.


Här visar Hopi för Sangi och mig hur man ska göra.


Sangi förstår precis.

På fotot finns våra gamla aktivitetsbollar.
Den lilla gula är till katter.
Den röda med pilar på är också en aktivitetsboll till hundar
men matte tycker den också är för liten.

Jag får fylla på den hela tiden, muttrar hon.

Så nu har hon köpt en aktivitetsboll som är
ännu större.

Men vi ska nog tömma den snabbt ändå.


Själv lekte jag hellre med pip-råttan.


- Den är jättekul. Pip - pip - pip!


Sen lekte jag lite med bläckfisken, den är också kul.
Sangi tittar på.


Sen blev jag hungrig och hoppade ner och åt
några smarriga torrisar som Sangi petat fram.

Inga kommentarer: