måndag 18 oktober 2010

1 månad och 9 dagar - Matte bygger ut



- Jag har en smart matte, hon kom på att om hon stängde alla dörrar till hallen på övervåningen, så fick jag ett eget större krypin så jag kan träna mitt stackars ben.

- Här ser ni mig vid ut-/ingången.







- Till vänster ser ni garderoben där jag bodde första dagarna. Numera har jag bara lådan därinne.

- På bilden ser ni mig gå in i kojan, som egentligen är Rambos, men matte tyckte jag behövde den bättre. Hon har tryckt in en tjock, varm luddig matta i den så jag inte ska frysa.

- Till höger ser ni min vattenskål och en liten bit av en annan bädd.


- Här har jag varit och inspekterat kojan.














- Här dricker jag vatten. Om ni undrar varför vattenskålen står i en låda så är det därför att jag skvätter ut vatten innan jag dricker. Det är ett arv från min mamma. I mitt första hem hade vi vattenskålen i duschen.

- På bilden ser ni även en hundbädd som matte fått av en jobbarkompis i Stockholm. Den gillar jag skarpt.





- Här ser ni mitt opererade ben, lite otränat och kalt. Men jag håller på och tränar upp det och pälsen växer snart ut säger matte.












- Och här ser ni mitt bibliotek med nyinköpt matta. Husse köpte mattan när han var i Stockholm, för att jag inte ska halka på det hala golvet.


- Husse ska bygga en nätdörr till köket så jag får in lite dagsljus. Han kom förresten hem igen, det fanns inget jobb idag så han blev permitterad sa han. Det tycker jag och matte var bra, då kan han fixa här hemma åt oss.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en toppenfamilj du Sangi .

Dui och Deco sa...

Smart matte var ordet! Härligt att du kan röra dig lite mera.Nosbuff