torsdag 21 oktober 2010

1 månad 12 dagar - Inte den rosa filten, matte!

- Matte kom upp med kameran i högsta hugg, hon skulle dokumentera min belägenhet sa hon.

- Åh så kallt du har det lille hjärtegull, fortsatte hon jollra.

- På bilden kan ni se en grön grunka, det är en saccokudde. Nån slags kudde med frigolitkulor i. Den ska vara varm säger matte.





- Här ser ni mig sittande vid dörren ut till trappen. Det är där det händer saker. Ibland kommer Sickan och Hopi in. Rambo är lite rädd av sig och tror att han ska bli inlåst, så han brukar vända i dörren.

- I den håriga korgen ser ni en rosa filt, den gillar matte skarpt.

- Tänk er den gröna saccokudden och den rosa filten, burr säger jag, vilken färgkrock!

- Det var just den färgchocken hon utsatte mig för senast. Visserligen gick jag och la mig frivilligt på den gröna saccokudden, men den där rosa filten (med en töntig vit kanin) var den verkligen nödvändig? Matte tyckte tydligen det för hon bäddade in mig i den. Så du inte fryser lille gubben jollrade hon fånigt. Sen satt hon och klappade mig på huvudet i en halv evighet så jag inte kunde somna. Med jämna mellanrum stack hon in sin iskalla näve under filten för att känna om det var varmt. Det kan väl för jamarns inte bli varmt om du ska stoppa dit din is-näve stup i kvarten, dum-matte?

- Här har jag fått en kvist kattmynta av matte. Den var god.

2 kommentarer:

Jenny, klosterkatt sa...

Om du inte gillar den rosa filten kan du väl lyfta ut den ur korgen så att matte förstår att du inte vill ha den där. Korgen ser annars så inbjudande ut. Vi har ingen korg numera. Vi hade en förut och den finns här, men vi har valt andra platser att ligga på.

Nosbuff från Jenny, klosterkatt

trädgårdsdrömmar sa...

Tycker du ska vara glad som har en sån omtänksam matte.Puss