lördag 7 februari 2009

Att se sålådor överallt

Vad tror ni det var i den här från början?

En grillad kyckling faktiskt.

Tydligen så är det en ny förpackning, förut brukade kycklingen ligga i påsar.

Men ingen blev gladare än jag, min första tanke var inte kyckling, utan sålåda.

Efter att ha klippt hål i "taket" för att det ska komma in luft, så fick några jiffysar med pelargonfröer på groning bo i den. Så nu väntar jag bara på att vildpelargonfröerna ska börja gro och växa.

Just den här sorten heter P Papilionaceum, den får stora blad och kan bli upp till 2 meter hög. Jag har haft den en gång förut, även då sådde jag den, då blev den ungefär 50 cm hög. Så jag hoppas att den ska bli högre denna gång och hinner blomma med sina fjärilsliknande blommor.

Men först måste de små rackarns fröna gro.

Pius Ewa, en av mina egna pelargoner, uppdragna från egna frön.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pius 'Eva ' var en liten sötnos ;-)

Pius sa...

Ja den är riktigt söt, det tycker väninnan som hon är uppkallad efter också;-)

Pius

Monet sa...

Hej Pius,
Provar att lämna kommentar här igen för att se om det går.

Vilket elände med spisen!! Och att ni måste barnsäkra den för Sangi - ja herregud vilket liv det är när man har smådjuren i huset!

Pius sa...

Hej Monet!
Nu fick du med din kommentar, så bra.

Ja lille Sangi han kan allt han, han har väl nött ut on-knappen på spisen genom att tassa runt på den:-)

Pius