måndag 19 januari 2009

Nu får allt våren raska på

Jag börjar bli otålig. Ska det vara så här? Småregnigt, mulet och allmänt trist.

Jag tog mig en titt på gamla jobbets hemsida för att kolla vad de håller på med, men blev bara irriterad.

Hittade en hel del felstavningar, felskrivningar, fel adressuppgift, konstigt format på den delen av hemsidan som förut angick mig.

Så till slut gav jag upp, ingen idé att sitta och irritera sig över det. Men det ger inget proffsigt intryck precis.

Själv försöker jag kontrolläsa mina texter men ändå är det lätt att det slinker med något litet fel här och var. Men på en privat sida så tycker jag det är ok.

Fick doften av pensé i nosen, tänk vad en bild kan överföra, nu blev jag lite glad igen.

Jag har förut skrivit lite om grannhuset mitt emot.

I fredags upptäckte jag att något var på tok. En av grannarna hade inte dragit upp sin rullgardin på två dagar. Så jag höll uppsikt och till slut såg jag att lyset tändes då och då, kanske är hon sjuk och sängliggandes.

Förut, på fastlandet, upptäckte jag aldrig vad grannarna hade för sig, ja förutom när polisen kom och hälsade på dem. Oftast nattetid så jag blev väckt.

Men det har vi inte haft bekymmer med här på min gata. Däremot har vi en ny granne som är polis. Han brände av fyrverkeri på nyårsnatten så jag ilsknade till. Jag tycker inte man ska skjuta fyrverkerier inom huskvarteren, det finns öppna ytor strax intill som är mycket lämpligare.

Se där, nu surnade jag till igen. Kanske bäst att förbereda lunchen så jag blir gladare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du det ska nog vara det här vädret ett tag .
Vaknade med nysnö på backen och nu på em är det bara söligt och väldigt grått utanför .
Jag bor ju oxå nära vattnet .